Garanti & Service

För garantiservice på dina varor, så kontaktar du oss eller en auktoriserad verkstad. Dessa finner du genom att besöka tillverkarens hemsida och kolla efter just service/garanti/verkstäder. Tänk även på att om du känner dig osäker, så kontakta oss direkt för att få hjälp med din reklamation.

Observera: Kontakta ALLTID verkstaden och kontrollera så att den är auktoriserad, INNAN du skickar varan, annars kan du tvingas betala onödiga kostnader.

Ha produktens modellkod och serienummer tillgängligt tillsammans med inköpskvittot och en kort felbeskrivning när du kontaktar oss eller serviceverkstäderna. Innan du felanmäler/reklamerar din trasiga produkt ber vi dig att noggrant kontrollera att alla inställningar är korrekta. Läs även bruksanvisningen noga. Detta för att undvika att felfria produkter kommer in på service. Vissa yttre omständigheter, till exempel störningar från andra eletroniska produkter, kan också orsaka att man upplever att en produkt är felaktig. För felfria produkter som kommer in på service utgår en undersökningsavgift.

Använd om möjligt originalemballage om produkten måste transporteras. Så spara helst originalkartong och originalemballage under garantitiden, gärna längre. Transportbolagen ersätter ej skador om produkten varit dåligt emballerad. En noggrann felbeskrivning skall medfölja och om du åberopar garanti så måste även en inköpshandling från återförsäljaren bifogas. Informationen i denna lista kan ändras utan vår vetskap.