Support Info
Kontakt Info
Socialt
Fyndbörsen Nyhetsbrev
Designat & Byggt av
www.cloudier.com
Drivs av Cloudier BC
Fyndbörsen är en av de första webbutiker som startades i Sverige.
Välkommen till din kompletta Internetbutik för hemelektronik. Vi har ett sortiment som är brett gällande både märken och modeller. Vårt unika koncept för nöjda kunder innefattar välkända varumärken, hög kvalitet, generösa garantier och låga priser.
Vi är etablerade på Internet sedan 1997. Men sedan 1993 har vi haft en "vanlig" butik. Detta innebär stor erfarenhet och en extra trygghet och service för er kunder. Vi på Fyndbörsen har erfarenhet inom branschen sedan 1987, vilket medför en spetskunskap som inte många konkurrenter rår på.
Vi vill alltid erbjuda ett så tryggt köp för er kunder som möjligt. Därför har vi 2 års riksgaranti på de flesta av våra märken. Med hjälp av lång erfarenhet i branschen och en egen serviceverkstad, kan vi ge teknisk support via e-post eller telefon.
Vi tilldelades AAA-rating av Dun & Bradstreets kreditratingsystem redan 2006, det högsta betyget i den 6-gradiga skalan. För Dig som kund innebär vår AAA-rankning ett objektivt bevis på tryggheten i att handla av oss.
Ännu ett bevis på den ekonomiska trygghet du skall känna när du handlar hos oss är att vi tilldelats epitetet "Årets gasellföretag i Hallands län 2007" av Dagens Industri. Vilket beror på att vår omsättning växt avsevärt (utan förvärv eller fusioner) sedan 2003 genom vad DI kallar "sunda finanser". Vi har även tilldelats "Årets Superföretag" av Veckans Affärer 2005 och 2007. Det innebär att vi är ett av "Sveriges 359 Superföretag". Kravet för att bli ett superföretag är att man är bättre än riksgenomsnittet på samtliga sex ekonomiska nyckeltal.
Vi har ett eget hifi märke XTZ som startades 2004 och som är idag etablerat i många länder.
1997 - Fyndbörsen öppnar Internetbutik
2003 - Börjar med egen import
2004 - Lanserar ett eget märke: XTZ
2005 - Utsedda till ett Superföretag av Veckans affärer
2006 - Passerar 100 miljoner i omsättning
2006 - Uppnår högsta kreditvärdighet: AAA
2007 - Firar 10 år på Internet
2007 - Utsedda för andra gången till Superföretag av Veckans Affärer
2007 - Dagens Industri utser oss till "Gasellföretag i Hallands län 2007"
2008 - Certifierad "Trygg E-handlare" av Svensk Distanshandel.
2008 - Vi blir utsedda till "Årets Hylteföretag" av Hylte kommun.
2009 - Fyndbörsen byter till en validerad och kvalitetssäkrad hemsida enligt W3C-standard
2010 - Fyndbörsen blir "Certifierad E-handel" av Rådet för E-handelscertifiering
2014 - XTZ firar 10 år
2016 - Fyndbörsen AB blev XTZ Group AB samt fick med hjälp av crowdfounding in nytt kapital i bolaget.
2017 - Fyndbörsen nylanseras med ny design och Tablet + Mobilstöd
2017 - Vi firar 20år på internet
|
XTZ Group AB
Gamla Nissastigen 17
314 41 Torup
Telefon: 0345-20049 (Växeln är öppen vardagar 13:00-16:00)
Butiken: Hämta/köp varorna direkt i vår lagerbutik. Vi accepterar både kort och kontant. Det går även att lägga köpet på faktura eller delbetalning om ni lägger ordern via hemsidan. Det finns dator i butiken men tänk på att ta med bankdosa om er bank kräver detta vid internetköp.
Öppettider: Butiken har alltid öppet vardagar (ej röda dagar) mellan 16.00 - 17.00
Provlyssning/service: Vill du lyssna på våra XTZ högtalare,hjälp med service eller hämta ut en vara på annan tid än våra öppetider?
Boka gärna en annan tid som passar dig bättre via formuläret nedan. Ge gärna förslag på lite olika tider som passar så återkommer vi så fort som möjligt.
Passa på att köpa produkter direkt ifrån vårt lager. Ingen leveranstid - ingen leveranskostnad.Vi har flera kundterminaler i vår butik där ni kan lägga era ordrar direkt på vår hemsida.Betalning kan ske med kort, kontant, faktura och delbetalning via vår hemsida.Tänk dock på de nya säkerhetsreglerna vid Internethandel med kort som de flesta svenska banker infört i April 2010. Vilket kan innebära att ni måste använda er bankdosa för att handla på nätet. Så ta med bankdosan till butiken om ni är osäkra vilken säkerhetsrutin ni har aktiverat på erat kort.
Vi har även kortterminal i butiken om ni skulle ha problem att betala er order via vår hemsida.
I vår öppna och ljusa lokal ställer vi ut ett flertal produkter ur vårat sortiment. Och i våra två nybyggda ljudrum har Ni möjlighet att testa ljudsystem ur vårt sortiment (vi rekommenderar dock att ljudrummen bokas innan provlyssning).
Om Cookies
Vi använder oss av så kallade cookies En cookie är en textbaserad datafil som en webbplats sparar i besökarens dator. Cookies används för att ge besökare tillgång till olika funktioner eller tjänster på webbplatsen.
Varför använder vi cookies?
Cookies på vår webbplats används för att lagra information om inställningar som behövs mellan sidorna, inloggningen och varukorgen. Men även i syfte att kunna avläsa besöksstatistik, dvs hur många besökare som webbplatsen har, vilka sökmotorer som driver trafiken till webbplatsen och vilka sökord som används för att hitta vår webbplats.
Hur kan du undvika cookies?
Cookies är ofarliga för din dator och innebär ingen säkerhetsrisk. Om du av någon anledning inte vill att vi skall lagra ovanstående information på din dator kan du deaktivera cookies genom att ändra inställningarna i din webbläsare. Mer om hur du gör det finner du i din webbläsares hjälpavsnitt. Om du deaktiverar cookies kan det innebära att delar av webbplatsen inte fungerar som tänkt.
På vår hemsida använder vi enbart lagerstatus för att visa hur mycket produkter vi har i våra egna fysiska lager, absolut inte för att visa lagerstatus hos vår leverantör eller hos tillverkarna!
Detta innebär att om en produkt är grönmarkerad på lagerstatus så finns det i vårat eget lager för omgående leverans.
Om en produkt är gulmarkerad är varan slut men redan beställd och är på väg ifrån leverantör eller så behöver vi beställa in den från leverantör (tar normal 2-5 arbetsdagar om leverantören har varan på lager). Finns varan inte i lager hos leverantören mailar vi besked om när den kommer in.
Vi erbjuder ett antal olika sätt för dig att betala dina varor på. Du kan läsa mer om de olika betalningssätten nedan..
KLARNA
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
- Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
- Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
- Betala Direkt: Betala Direkt baseras på autogiro och ditt konto debiteras först när butiken har hanterat din beställning och skickat din order. Villkoren för Betala direkt finner du här.
- Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här. För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.
Alla våra leveranser inom Sverige sker normalt med DHL (och i undantagsfall Posten/DPD). Våra fraktavgifter baseras på orderns vikt samt orderns innehåll och motsvarar DHL/Postens avgifter för frakt.
Att få ner fraktkostnaderna
Fraktavgifterna är inget som vi på Fyndbörsen tjänar pengar på. Frakten subventioneras av oss för att göra totalpriset på beställningen så låg som möjligt. Generellt gäller att subventionen ökar med totalvikten på beställningen. Med andra ord ju större och tyngre produkter, ju mer sparar du som beställer.
Angående utlämning av DHL Servicepoint (gäller endast inom Sverige)
Din order levereras till närmaste utlämningsställe om kollit väger under 20 kg. Skrymmande kollin med vikt mellan 20-40 kg lämnas av DHLs chaufförer. Observera att hemkörning inte ingår i fraktpriset för Servicepoint.
Angående utlämning av pallgods (gäller endast inom Sverige)
Hemleverans ingår på gods som skickas på pall. DHL kontaktar kunden och kommer överrens om när pallen kan lämnas.
DHL kan man kontakta på 0771-345345
Söka på DHL
Fraktpriser inom Sverige
Många av produkterna levereras fraktfritt.
För övriga fall. Lägg varan i varukorgen och klicka på till kassan. Så syns priset där.
* OBSERVERA: Vilken typ av produkt du väljer att köpa styr om din produkt skickas i paket eller på en pall. Till exempel skickas alltid Plasma-TV 37" och uppåt fastspänd på pall, likaså LCD-TV och LED-TV över 48". Allt för att öka tryggheten för dig som kund att handla hos oss - och minimera risken för transportskador.
* OBSERVERA: Vilken typ av produkt du väljer att köpa styr om din produkt skickas i paket eller på en pall. Till exempel skickas alltid Plasma-TV, 37" och uppåt och LCD/LED från 48" och uppåt, fastspänd på pall. Allt för att öka tryggheten för dig som kund att handla hos oss - och minimera risken för transportskador.
Lägg varan i varukorgen och gå till kassan, så ser ni priset. Baseras på vikten och till vilket land.
För garantiservice på dina varor, så kontaktar du en auktoriserad verkstad.
Dessa finner du genom att besöka tillverkarens hemsida och kolla efter just service/garanti/verkstäder. Eller så tittar du på listan nedan, som innehåller länkar till de flesta märken vi säljer. Särskilda instruktioner står inom parantes jämte länkarna. Skulle ditt märke inte finnas med, så kontaktar Du oss för mer information om hur ärendet skall hanteras.
Tänk även på att om du känner dig osäker, så har du alltid full rätt att kontakta oss direkt för att få hjälp med din reklamation.
Observera: Kontakta ALLTID verkstaden och kontrollera så att den är auktoriserad, INNAN du skickar varan, annars kan du tvingas betala onödiga kostnader.
Ha produktens modellkod och serienummer tillgängligt tillsammans med inköpskvittot och en kort felbeskrivning när du kontaktar oss eller serviceverkstäderna. Innan du felanmäler/reklamerar din trasiga produkt ber vi dig att noggrant kontrollera att alla inställningar är korrekta. Läs även bruksanvisningen noga. Detta för att undvika att felfria produkter kommer in på service. Vissa yttre omständigheter kan också orsaka att man upplever att en produkt är felaktig t ex att externa högtalare kan ge bildstörningar på en TV eller bildskärm. För felfria produkter som kommer in på service utgår en undersökningsavgift från verkstaden.
Använd om möjligt originalemballage om produkten måste transporteras. Transportbolagen ersätter ej skador om produkten varit dåligt emballerad. En noggrann felbeskrivning skall medfölja och om du åberopar garanti så måste även en inköpshandling från återförsäljaren bifogas.
Informationen i denna lista kan ändras utan vår vetskap.
Länkar och instruktioner för serviceärenden gällande våra märken