Startsida - Fyndbörsen
hemelektronik på internet sedan 1997
SÖK
info@fyndborsen.se
0345-20049
 

Hjälp & Information


Om Fyndbörsen

Välkommen till din kompletta Internetbutik för hemelektronik. Vi har ett sortiment som är brett gällande både märken och modeller. Vårt unika koncept för nöjda kunder innefattar välkända varumärken, hög kvalitet, generösa garantier och låga priser. 

Vi är etablerade på Internet sedan 1997. Men sedan 1993 har vi haft en "vanlig" butik. Detta innebär stor erfarenhet och en extra trygghet och service för er kunder. Vi på Fyndbörsen har erfarenhet inom branschen sedan 1987, vilket medför en spetskunskap som inte många konkurrenter rår på.

Vi vill alltid erbjuda ett så tryggt köp för er kunder som möjligt. Därför har vi 2 års riksgaranti på de flesta av våra märken. Med hjälp av lång erfarenhet i branschen och en egen serviceverkstad, kan vi ge teknisk support via e-post eller telefon.

Vi tilldelades AAA-rating av Dun & Bradstreets kreditratingsystem 2006, det högsta betyget i den 6-gradiga skalan. För Dig som kund innebär vår AAA-rankning ett objektivt bevis på tryggheten i att handla av oss.

Ännu ett bevis på den ekonomiska trygghet du skall känna när du handlar hos oss är att vi tilldelats epitetet "Årets gasellföretag i Hallands län 2007" av Dagens Industri. Vilket beror på att vår omsättning växt avsevärt (utan förvärv eller fusioner) sedan 2003 genom vad DI kallar "sunda finanser". Vi har även tilldelats "Årets Superföretag" av Veckans Affärer 2005 och 2007. Det innebär att vi är ett av "Sveriges 359 Superföretag". Kravet för att bli ett superföretag är att man är bättre än riksgenomsnittet på samtliga sex ekonomiska nyckeltal.

http://www.tryggehandel.se/images/teh_logo_68.jpgMilstolpar för Fyndbörsen

1997 - Fyndbörsen öppnar Internetbutik
2003 - Börjar med egen import
2004 - Lanserar ett eget märke: XTZ
2005 - Utsedda till ett Superföretag av Veckans affärer
2006 - Passerar 100 miljoner i omsättning
2006 - Uppnår högsta kreditvärdighet: AAA
2007 - Firar 10 år på Internet
2007 - Utsedda för andra gången till Superföretag av Veckans Affärer
2007 - Dagens Industri utser oss till "Gasellföretag i Hallands län 2007"
2008 - Certifierad "Trygg E-handlare" av Svensk Distanshandel.
2008 - Vi blir utsedda till "Årets Hylteföretag" av Hylte kommun.

2009 - Fyndbörsen byter till en validerad och kvalitetssäkrad hemsida enligt W3C-standard
2010 - Fyndbörsen blir "Certifierad E-handel" av Rådet för E-handelscertifiering

Ni är även varmt välkomna till vår lagerbutik i Torup, Halland. Mer information om lagerbutiken finns nedan. 

Våra köpvillkor finner ni här och vår kontaktinformation finner ni här.

Lagerbutiken i Torup, Halland.

 

              

 

Adress:

XTZ Group AB
Gamla Nissastigen 17
314 41 Torup


Tlf: 0345-20049 (Växeln är öppen vardagar 13:00-16:00)

Hämta/köp varorna direkt i vår lagerbutik.

Vi accepterar både kort och kontant. Det går även att lägga köpet på faktura eller delbetalning om ni lägger ordern via hemsidan. Det finns dator i butiken men tänk på att ta med bankdosa om er bank kräver detta vid internetköp.

 

Öppettider

Butiken har alltid öppet vardagar (ej röda dagar) mellan 16.00 - 17.00

 

Vill du lyssna på våra XTZ högtalare eller hämta ut en vara? Boka en annan tid som passar dig bättre via formuläret nedan. Ge gärna förslag på lite olika tider som passar så återkommer vi så fort som möjligt.

Passa på att köpa produkter direkt ifrån vårt lager. Ingen leveranstid - ingen leveranskostnad.
Vi har flera kundterminaler i vår butik där ni kan lägga era ordrar direkt på vår hemsida.
Betalning kan ske med kort, kontant, faktura och delbetalning via vår hemsida.

Tänk dock på de nya säkerhetsreglerna vid Internethandel med kort som de flesta svenska banker infört i April 2010. Vilket kan innebära att ni måste använda er bankdosa för att handla på nätet. Så ta med bankdosan till butiken om ni är osäkra vilken säkerhetsrutin ni har aktiverat på erat kort.

 

Vi har även kortterminal i butiken om ni skulle ha problem att betala er order via  vår hemsida.


    
  

   

 


I vår öppna och ljusa lokal ställer vi ut ett flertal produkter ur vårat sortiment. Och i våra två nybyggda ljudrum har Ni möjlighet att testa ljudsystem ur vårt sortiment (vi rekommenderar dock att ljudrummen bokas innan provlyssning). 

Varför handla på Fyndbörsen?

  • Spara tid
    Inga köer eller trängsel. Få all information hemifrån. Så du kan lägga dina ordrar snabbt men i ditt eget tempo.

  • Spara pengar
    Vi uppdaterar våra priser dagligen för att se till att du alltid har låga dagsfärska priser hos oss. Här luras du aldrig till "impulsköp" av butikssäljare som bara arbetar för egenintresse.

  • Inget krångel
    Du kan i lugn ro ställa genomtänkta frågor via e-post, chat eller telefon till oss om du undrar något.

  • Alltid lågpris
    Reor och utförsäljningar av specifika produktmodeller är ett vanligt trick våra konkurrenter använder för att locka er konsumenter till butiken, där ni oftast får stå i kö för att sedan få reda på att modellen är slutsåld. Hos Fyndbörsen har vi alltid lågpris på alla våra produkter!

  • Trygghet (Varför vi inte alltid är billigast?)
    Vi strävar hela tiden efter att ha så bra priser som möjligt utan att ge avkall på service och trygghet på kort och lång sikt. Många nya företag, framför allt på Internet, kommer ej att överleva den extremt hårda konkurrens som råder. Väljer ni dessutom ett företag med "fel" leverantör kan garantier och service försvinna om något drabbar deras leverantör.

    Vi är i jämförelse med konkurrensen ett extremt etablerat företag som nu har funnits på Internet i över 10 år. Det är vi ensamma om i Sverige! Vi är helt enkelt här för att stanna. Dessutom så betalar vi våra leverantörer för att de ska stå för garantin, vilket innebär att även om vi försvinner så finns garantin kvar.

    Vi tilldelades AAA-rating av Dun & Bradstreets kreditratingsystem 2006, det högsta betyget i den 6-gradiga skalan. D&B utvärderar kontinuerligt alla konkurrensföretag och uppdaterar sin information dagligen. Informationen hämtas bl.a. från RSV, Patentverket mm. Tillsammans med övrig fakta, såsom ekonomiska nyckeltal, historik med mera ligger denna omfattande information till grund för analysen. Systemet är mycket träffsäkert. Bland annat visar det, vid 90 %, alla konkurser redan ett år i förväg att företaget har problem. För Dig som kund innebär vår AAA-rankning ett objektivt bevis på tryggheten i att handla av oss. Ett tips är att alltid kreditkontrollera företag som du ej vet är seriösa. En billig affär kan annars bli en dyr erfarenhet.

    Som logistikpartner har vi valt främst Posten Logistik, och vid behov DHL och PNL, baserat på kvalitet och service. Detta genom att de erbjuder ett unikt logistiksystem, med möjlighet till snabba leveranser vid olika tider på dygnet.

  • Stort sortiment
    Vi säljer ett väldigt brett sortiment från många kända märken. Valet av leverantörer och märken är grundat på att dessa är de mest väletablerade "spjutspetsföretagen" i vår bransch - de erbjuder de senaste produkterna tillsammans med generösa garantier. På hemsidan lägger vi in de flesta av de produkter våra leverantörer säljer, men främst de som vi anser är bra och prisvärda. 

    Självklart så kan vi ej lägga in alla produktmodeller på hemsidan på grund av arbetet som detta medför och risken att hemsidan blir mer arbetsam att navigera på.

  • Varför har ni inte en egen katalog?
    En katalog kostar mycket pengar att trycka och skicka ut. Att vårt sortiment ändras dagligen leder till att katalogen i så fall skulle behövas bytas ut ofta. Det finns även en miljöaspekt att beakta också.

  • Ni säljer ett märke. Men varför finns ni ej med som återförsäljare hos dom?
    En anledning är att många av de kända märkena inte gillar att deras produkter säljs på Internet. Anledningen till detta är att de idag är beroende av alla "vanliga" butiker som av kostnadsskäl ej kan hålla lika låga priser som en online-shop kan. Då uppstår följande problem: De "vanliga" butikerna hotar med att inte köpa av det märke som levererar till företag som säljer på Internet.

    En leverantör får dock inte neka någon återförsäljare att leverera till dem oavsett om de säljer på Internet eller i en "vanlig" butik, enligt konsumentköplagen (som förbjuder all styrning av priset på en produkt - så att ni konsumenter ej ska betala oskäligt höga priser).

    Så vill ni även i fortsättningen ha låga priser på hemelektronik, fortsätt att handla online hos oss på Fyndbörsen!

 

 

Om webbplatsen (w3c-standard och cookies)

Vår webbplats är validerad och kvalitetssäkrad enligt W3C-standard vilket innebär att den är byggd enligt den standard som World Wide Web Consortium upprättat.

 

Eftersom webbplatsen är validerad och kvalitetssäkrad har vi skapat förutsättningar för att den skall fungera i olika webbläsare och operativsystem.  För att se webbplatsen korrekt behöver du en skärmupplösning på 1024x768 eller högre. Webbplatsen är testad i följande webbläsare:

  • Microsoft Internet Explorer 6.0
  • Microsoft Internet Explorer 7.0
  • Firefox 1.5
  • Firefox 2.0
  • Netscape Navigator 7.1
  • Opera 9.0
  • Safari 3.0
  • Symbian / Opera 8.65 mobile

Om Cookies

Vi använder oss av så kallade cookies  En cookie är en textbaserad datafil som en webbplats sparar i besökarens dator. Cookies används för att ge besökare tillgång till olika funktioner eller tjänster på webbplatsen.

 

Varför använder vi cookies?

Cookies på vår webbplats används för att lagra information om inställningar som behövs mellan sidorna, inloggningen och varukorgen. Men även i syfte att kunna avläsa besöksstatistik, dvs hur många besökare som webbplatsen har, vilka sökmotorer som driver trafiken till webbplatsen och vilka sökord som används för att hitta vår webbplats.

 

Hur kan du undvika cookies?

Cookies är ofarliga för din dator och innebär ingen säkerhetsrisk. Om du av någon anledning inte vill att vi skall lagra ovanstående information på din dator kan du deaktivera cookies genom att ändra inställningarna i din webbläsare. Mer om hur du gör det finner du i din webbläsares hjälpavsnitt. Om du deaktiverar cookies kan det innebära att delar av webbplatsen inte fungerar som tänkt.

 

På Post & Telestyrelsens hemsida kan du läsa mer om Cookies

 

 

Hur handlar man på denna hemsida?

Att handla på Fyndbörsen är enkelt:
  • Välj ut de produkter du vill ha. Klicka på "Köp" för att lägga dem i Kundvagnen.
  • Klicka på kundvagnen eller texten "Varukorg" (Uppe i högra hörnet på hemsidan).
  • Kontrollera att antalet artiklar stämmer i Varukorgen.
  • Klicka på "Redan kund" om du har ett log-in sedan tidigare på vår hemsida. Eller klicka på "Ny kund" om du inte handlat hos oss tidigare.
  • Fyll i dina personuppgifter. Klicka på "Skicka"
  • Välj sedan ditt betalningssätt. Klicka på "OK"
  • Bekräfta din order genom att fylla i rutan att du godkänner våra köpvillkor. Klicka sedan på "OK".
  • Nu är din order lagd om du valt postförskott eller kontant betalning i butik. Om du har valt kortbetalning, faktura, direktbetalning eller delbetalning kommer du att skickas vidare till betaltjänstens hemsida där du får genomföra din betalning.
  • Nu är din order lagd.
  • Du kommer att få e-post med en orderbekräftelse.
  • Vi behandlar din order och skickar den till dig så fort som möjligt.

 

Om lagerstatus / lagersaldo

På vår hemsida använder vi enbart lagerstatus för att visa hur mycket produkter vi har våra egna fysiska lager, absolut inte för att visa lagerstatus hos vår leverantör eller hos tillverkarna!

Detta innebär att om en produkt är grönmarkerad på lagerstatus så finns det i vårat eget lager för omgående leverans.

Om en produkt är gulmarkerad är varan slut men redan beställd och är på väg ifrån leverantör eller så behöver vi beställa in den från leverantör (tar normal 2-5 arbetsdagar om leverantören har varan på lager). Finns varan inte i lager hos leverantören mailar vi besked om när den kommer in.

Om det står "e-posta för leveranstid" så har många kunder lagt beställningar på denna produkt och att den också antingen redan är på väg ifrån leverantör eller så behöver vi beställa in den från leverantör.

 

Betalningssätt (Kortbetalning, Bankbetalning, Svea o.s.v) 

Vi erbjuder ett antal olika sätt för dig att betala dina varor på. Du kan läsa mer om de olika betalningssätten nedan..

 

  • Faktura via Svea Ekonomi
    I samarbete med Svea Ekonomi kan vi erbjuda betalning med faktura.

  • Krav: 
    - Vid betalning med faktura måste personnummer anges
    - Leverans sker endast till den adress där beställaren är folkbokförd.

    Fakturan kommer på posten några dagar efter att paketet mottagits.

    Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Svea Ekonomi på 08-735 90 00  vardagar mellan 08.30 - 20.00 och helger 10.00 - 17.00.

    Köpvillkor för faktura vi Svea Ekonomi:
    Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 19 kr inkl moms.
  • Kreditkort/Bankkort (Förskottsbetalning med kort: VISA, MasterCard, 3-D Secure)
    I vår strävan att erbjuda så tryggt och enkelt köp för våra kunder som möjligt erbjuder vi nu möjligheten att betala med VISA, MasterCard (ej Maestro) eller 3-D Secure. 3-D Secure är en tjänst som Visa och MasterCard har gått ihop och skapat för att minimera kortbedrägerier över Internet. Genom att banken ger ut ett speciellt lösenord med kortet som skall användas vid internetköp blir en internetbetalning lika säker som en vanlig betalning. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord. Endast webbutiker som erbjuder 3-D Secure får bära logtyperna Verified by VISA och MasterCard SecureCode (som är respektive kortföretags eget namn på standarden). Läs mer hos VISA och MasterCard.

    Betalar Du med kort kan vi se direkt när Du betalt vilket gör att vi direkt kan leverera den beställda produkten, förutsatt att den finns i lager.

    Själva betalningstjänsten tillhandahålls av DIBS (en av Nordens absolut största betaltjänster med över 10 000 kunder). Kreditkortsnummer och annan känslig information är fullt skyddat när det sänds över Internet, då självaste betalningen sker på DIBS hemsida och skyddas med hjälp av SSL krypteringsteknik. DIBS betalväxel genomgår årligen en PCI DSS-certifiering (Payment Card Industry Data Security Standard). Vi på Fyndbörsen kommer aldrig tillhandaha era kreditkortsnummer och annan känslig information

    Kortbetalning går till enligt följande:
    1. Välj kortbetalning som betalningssätt i vår webshop.
    2. Du hamnar nu på en säker betalningsserver (hos DIBS), där du anger ditt kreditkortsuppgifter och godkänner betalningen.
    3. Vi skickar en bekräftelse på ordern via e-post. Om vi inte kan leverera omgående så meddelar vi er detta via e-post.
    4. Fram tills dess att leverans sker har du möjlighet att annulera beställningen och få pengarna återbetalda, såvida inte varorna är en specialbeställning.
  • Direktinbetalning Internetbank
    Du betalar din order säkert och tryggt i din egen Internetbank. Denna tjänst (precis som kortbetalning) tillhandahålls av DIBS. För att läsa mer om DIBS, läs avsnittet ovan om kreditkort/bankkort.
  • Paypal – Säkra och snabba internationella betalningar
    PayPal, en ledande betalningsservice med över 193 miljoner konton över hela världen, är det snabbare och säkrare sättet att betala och få betalt online. PayPal gör onlineshopping snabbt och enkelt, och är accepterat av tusentals handelssajter över hela världen. Med PayPal behöver du inte bekymra dig om att visa känsliga uppgifter – PayPal visar aldrig informationen mot sina partners.

    Varför betala med PayPal  
    * Du behöver inte mata in ditt kreditkortsnummer och adress varje gång du köper något – logga bara in till ditt PayPal-konto, godkänn betalningen och du är klar. 
    * Det är säkrare – PayPal´s säkerhetssystem och verifikationsteknik är bland de säkraste i världen
    * Betala med flexibilitet – använd din PayPal-balans, bankkonto eller kreditkort
    * Du kan skicka pengar, få betalt och tom donera pengar med PayPal.

    Hur funkar det 
    1. Välj betalningsmetod PayPal i kassan på vår webshop. 
    2. Klicka på Fortsätt och du bli dirigerad till ditt PayPal-konto där du kan godkänna betalningen. 
    3. Du blir därefter tillbakaskickad till vår webshop, och din beställning är färdig samt skickas så snabbt som möjligt.
  • Hämta i butik
    Varorna hämtas i vår lagerbutik i Torup, Halland. (Klicka här för karta) Du betalar då ingen fraktkostnad. Butiken är öppen vardagar 16:00-18:00. Flera kundterminaler finns i vår butik där ni kan surfa på vår hemsida, och lägga era ordrar direkt på vår hemsida.
  • Delbetalning via Svea
    Genom ett samarbete med Svea kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Svea Ekonomi sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela den kvarvarande skulden.

    När du väljer att dela upp betalningen av ditt köp och bekräftar din order görs din ansökan om delbetalning. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan behandla din order omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett annat betalsätt.

    Sveaekonomi kommer skicka ett kontoavtal hem till dig. Kontrollera att uppgifterna stämmer och signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert.

    Delbetalningsalternativ
    - 3 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 95 kr)
    - 6 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 195 kr)
    - 12 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
    - 24 månader med 9,95 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
    - 36 månader med 9,95 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)

    Aviavgift om 39 kr tillkommer.

    Grundkraven för att beviljas delbetalning:
    - Du måste ha fyllt minst 18 år
    - Du måste ha en fast årlig inkomst på minst 120 000 kr
    - Du måste vara svensk medborgare
    - Du får inte ha några betalningsanmärkningar

    Vid delbetalning måste personnummer anges i kassan. Leverans sker endast till den adress där beställaren är folkbokförd.

    Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Svea Ekonomi inhämtar en kreditupplysning. Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa Klarna AB på 08-12012010 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka e-post till info@klarna.se
  • Leveranser till utlandet
    Beställningar från utlandet måste förskottsbetalas med kort, direkbetalning från Internetbank eller Paypal. 

Hur man använder offert-funktionen (specialpriser)


1. Gå till kassan på fyndborsen.se
2. Skapa nytt log-in eller logga in med befintligt log-in
3. Lägg de produkter du vill köpa i kundvagnen
4. Tryck på knappen "Begär Offert" i kundvagnen för att skicka din offertförfrågan till en säljare på Fyndbörsen
5. Inom 24 timmar (arbetsdagar, ej helger) bör din offert bli godkänd eller nekad
6. Klicka på "Kundsidor" längst upp på vår hemsida och sedan "Sparade Varukorgar" så hittar du din offert
7. Klicka på din offert och genomför köp i kassan

Bra att veta om vår offert-funktion:
Varje offert räknas ut manuellt av en människa på Fyndbörsen och baseras först och främst på marginalerna och lagersituationen på produkterna i din offert, på just den dagen du skickar in din offert. Med andra ord är varje offert unik.

Exempel på produkter som offerter ej beviljas på:
- Spel och spelkonsoler
- Fotoutrustning
- Stationära datorer

Detta beror på att marginalerna är så låga på dessa produktkategorier att vi ej kan ge mer i rabatt på dem.

Hemleverans

Hemleverans medföljer automatiskt vid beställning av Plasma-TV från 37" och beställning av LCD-TV eller LED-TV från 48" och uppåt. Ordern kommer då att skickas fastspänd stående på pall till din port eller tomtgräns inom Sverige. DHL ringer till det telefonnummer du anger på vår hemsida när du beställer. DHL kan normalt leverera mellan klockan 09.00 och 16.00 på vardagar (kan variera). 

 

Fraktkostnader & Fraktinfo 

Alla våra leveranser inom Sverige sker normalt med DHL (och i undantagsfall Posten/DPD). Våra fraktavgifter baseras på orderns vikt samt orderns innehåll och motsvarar DHL/Postens avgifter för frakt.

Att få ner fraktkostnaderna
  • Beställ fler varor åt gången, då fördelas frakten på fler varor.
  • Sambeställ med släkt och vänner.

 

Fraktavgifterna är inget som vi på Fyndbörsen tjänar pengar på. Frakten subventioneras av oss för att göra totalpriset på beställningen så låg som möjligt. Generellt gäller att subventionen ökar med totalvikten på beställningen. Med andra ord ju större och tyngre produkter, ju mer sparar du som beställer.

Angående utlämning av DHL Servicepoint (gäller endast inom Sverige)
Din order levereras till närmaste utlämningsställe om kollit väger under 20 kg. Skrymmande kollin med vikt mellan 20-40 kg lämnas av DHLs chaufförer. Observera att hemkörning inte ingår i fraktpriset för Servicepoint.


Angående utlämning av pallgods (gäller endast inom Sverige)
Hemleverans ingår på gods som skickas på pall. DHL kontaktar kunden och kommer överrens om när pallen kan lämnas.

DHL kan man kontakta på 0771-345345

 

Söka på DHL


Fraktpriser inom Sverige

Många av produkterna levereras fraktfritt.

För övriga fall. Lägg varan i varukorgen och klicka på till kassan. Så syns priset där.

 

* OBSERVERA: Vilken typ av produkt du väljer att köpa styr om din produkt skickas i paket eller på en pall. Till exempel skickas alltid Plasma-TV 37" och uppåt fastspänd på pall, likaså LCD-TV och LED-TV över 48". Allt för att öka tryggheten för dig som kund att handla hos oss - och minimera risken för transportskador.  

 

Utlandsleveranser

 

Fraktpriser inom övriga Norden
Det är väldigt dyrt att skicka paket utanför Sverige. Tyvärr är det inget vi kan göra något åt. Sambeställ så blir det billigare per person!

 

Försäljning Norge
XTZ har get exklusiv rätt till surround.no för all försäljning i Norge och Fyndbörsen kan därför inte längre leverera XTZ-produkter till norska kunder.

Frakpriser till Norge*

Paket: 

Vikt   Pris
0-31,5 kg   SEK 400:-


Pall (pris per pall):

Vikt   Pris
0-160 kg   SEK 1400:-
> 160 kg SEK 2000:-


Fraktpriser till Danmark*

Paket:

Vikt   Pris
0-31,5 kg   SEK 200:-


Pall (pris per pall):

 

Vikt   Pris
0-160 kg   SEK 700:-
> 160 kg   SEK 2000:-


Fraktpriser till Finland
*

Paket:

Vikt   Pris
0-31,5 kg   SEK 200:-


Pall (pris per pall):

 

Vikt   Pris
0-160 kg   SEK 700:-
> 160 kg   SEK 2000:-


* OBSERVERA: Vilken typ av produkt du väljer att köpa styr om din produkt skickas i paket eller på en pall. Till exempel skickas alltid Plasma-TV, 37" och uppåt och LCD/LED från 48" och uppåt, fastspänd på pall. Allt för att öka tryggheten för dig som kund att handla hos oss - och minimera risken för transportskador.

Fraktpriser utanför Norden
Fraktkostnader till övriga länder ges på offert i samband med offert på produkter.

Kunder inom EU som har eget VAT-nummer (oftast företag) behöver ej betala svensk moms, därför ska momsen (20 % på försäljningspriset) räknas bort

 

Serviceverkstäder

För garantiservice på dina varor, så kontaktar du en auktoriserad verkstad.

Dessa finner du genom att besöka tillverkarens hemsida och kolla efter just service/garanti/verkstäder. Eller så tittar du på listan nedan, som innehåller länkar till de flesta märken vi säljer. Särskilda instruktioner står inom parantes jämte länkarna. Skulle ditt märke inte finnas med, så kontaktar Du oss för mer information om hur ärendet skall hanteras.

 

Tänk även på att om du känner dig osäker, så har du alltid full rätt att kontakta oss direkt för att få hjälp med din reklamation.

Observera: Kontakta ALLTID verkstaden och kontrollera så att den är auktoriserad, INNAN du skickar varan, annars kan du tvingas betala onödiga kostnader.

Ha produktens modellkod och serienummer tillgängligt tillsammans med inköpskvittot och en kort felbeskrivning när du kontaktar oss eller serviceverkstäderna. Innan du felanmäler/reklamerar din trasiga produkt ber vi dig att noggrant kontrollera att alla inställningar är korrekta. Läs även bruksanvisningen noga. Detta för att undvika att felfria produkter kommer in på service. Vissa yttre omständigheter kan också orsaka att man upplever att en produkt är felaktig t ex att externa högtalare kan ge bildstörningar på en TV eller bildskärm. För felfria produkter som kommer in på service utgår en undersökningsavgift från verkstaden.

Använd om möjligt originalemballage om produkten måste transporteras. Transportbolagen ersätter ej skador om produkten varit dåligt emballerad. En noggrann felbeskrivning skall medfölja och om du åberopar garanti så måste även en inköpshandling från återförsäljaren bifogas.

Informationen i denna lista kan ändras utan vår vetskap.

Länkar och instruktioner för serviceärenden gällande våra märken

  • Accurate (Ring / e-posta Fyndbörsen för vidare information)
  • Acer (Ring Acer support på telefonnummer: 08-4452578 innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Actual (Ring / e-posta Fyndbörsen för vidare information)
  • Apple / iPod (Ring Apple care tel. 0771-199519 eller besök apple.com/se/support)
  • ASUS (Ring Asus support på: 08-58769407 innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Audiopro (Ring / e-posta Fyndbörsen för vidare information)
  • Canon (Ring Intervision Visual Service AB på telefonnummer: 040 - 672 88 44 eller maila: mail@intervision.se innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Benq
  • Digiality (Ring Anovo på tel: 0550-85537 eller e-post: digitaltv@anovo.se innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Dilog (Klicka på länken till vänster. Kontakta Dilog innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Dmtech surfplattor support tel:031-68 73 50  Mejl:support@netlogic.se   Uppge modell och inköpsdatum
  • Dreamscreen (Ring / e-posta Fyndbörsen för vidare information)
  • Epson (Ring Epson Support på tel: 077-1400134 innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Hama (Ring / e-posta Fyndbörsen för vidare information)
  • High-End (Ring / e-posta Fyndbörsen för vidare information)
  • Hyro (Klicka på länken till vänster. Kontakta Hyro innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • JVC
  • KEF (Kontakta verkstaden Bengans Audioservice på telefon: 08-6674060 eller e-post: 086674060@telia.com)
  • Lenco (Ring / e-posta Fyndbörsen för vidare information)
  • LG (För service kontakta LGs helpdesk på 0771-414379 eller på e-post: swedencic@lge.com eller LGs serviceverkstad på 0550-85537 eller e-post: digitaltv@anovo.se innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Maximum (Ring Anovo på tel: 0550-85537 eller e-post: digitaltv@anovo.se innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Microsoft/X-box http://support.xbox.com/sv-SE/?icid=furl_support
  • Moon (Ring Moon på 0220-37120 (i Surahammar) innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Navigon (Ring Navigon callcenter på 08-52054918 eller e-post: support.se@navigon.com innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Onkyo (Ring AV-Link Servicepartner AB på tel: +46(31)101040 eller e-post: info.gb@beoservice.com innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Optoma (Gå in på projektor.se . Klicka sedan på "service och reparationer" för mer info)
  • Panasonic (För projektorer hänvisar vi till Helpdesk på telefonnummer: 0771-400496)
  • Philips
  • Pioneer
  • Popcorn Hour (För support och service: maila till andreas@abtech.se)
  • Sagem
  • Samsung (Ring i första hand SAMSUNG support på tel 0771-400200 innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Sanyo
  • Sharp (Ring Sharp support på tel: 013-353900 innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Sony (För servicefrågor gällande PS3 hänvisar vi er först till Nordisk Film på telefonnummer: 09002033075)
  • Supra (Ring / e-posta Fyndbörsen för vidare information)  
  • Thomson (Ring Anovo på tel: 0550-85537 eller e-post: digitaltv@anovo.se innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • Tivoli Pal (maila service@fyndborsen.se)
  • Topfield (För 5700 & 5710 ring Anovo på tel: 0550-85537 eller e-post: digitaltv@anovo.se . För 5720 ring Dilog Nordic AB på tel: 0300-568030)
  • Toshiba (Ring Toshiba support på 0200-212100(fast telefon) eller 0680-716850 (gsm eller från utlandet) innan ni kontaktar Fyndbörsen.
  • Triax (Ring / e-posta Fyndbörsen för vidare information)
  • Tvix (Gå in på http://www.canman.se/supportnewproducts.aspx)
  • Vogels (Ring / e-posta Fyndbörsen för vidare information)
  • Xtreamer (Maila kontakt@xtreamer.nu innan ni kontaktar Fyndbörsen)
  • XTZ (Ring / e-posta Fyndbörsen för vidare information)
  • Yamaha (Ring först till Yamaha Support på telefonnummer 031-893430 innan ni kontaktar Fyndbörsen)

Länkar till serviceverkstäder

  • Assist (En rikstäckande kedja med auktoriserad service på ett flertal av dom stora märkena)
  • Tomi elektronik AB (Utför service på projektorer av dom flesta märkena, Sanyo mm.)
Övriga tillverkare:
Kontakta Fyndbörsen för mer info.